Dom na wzgórzu – Peter James

Posted: 1 Maj 2016 in Aktualności, Recenzje

IMG_1053

Witajcie Drodzy Czytelnicy. Mamy pierwszy dzień maja. Niedawno dokonałem rekonesansu wśród nowości wydawniczych i muszę stwierdzić, że jest w czym wybierać i co czytać. Dużo ciekawej literatury polskiej oraz obcej. Oczywiście, mega zatrzęsienie wśród sensacji i kryminałów, z czego mogą być zadowoleni fani tegoż gatunku /w tym i ja /.

Pierwsza książka która pojawiła się na mojej liście przeczytanych w maju to  „Dom na wzgórzu” Petera Jamesa. „Ciemno wszędzie, głucho wszędzie. Co to będzie, co to będzie?” No właśnie, miały być fajerwerki lekturowe, a tu Peter James zrobił mi niespodziankę – małe zimne ognie. Nie jest to powieść wysokich lotów. Spodziewałem się niesamowitej historii, a okazała się ona sztampowa. Nie raz czytałem książki, których głównym motywem był nawiedzony dom i związane z tym wydarzenia, które wpłynęły bezpośrednio na bohaterów. W „Domu na wzgórzu” czegoś mi zabrakło. Pomimo wielu niedociągnięć, w niektórych momentach powieść trzyma w napięciu, ale nie jest to, na co byłem nastawiony biorąc książkę do ręki. Zapowiadała się na nieźle skonstruowaną gotycką powieść. Błędy od strony merytorycznej przesłoniły całokształt powieści. Liczne powtórzenia oraz pewne nieścisłości są kolejnym punktem ujemnym dla powieści. Niestety, główni bohaterowie wzbudzili we mnie podczas lektury pewną irytację. Ich styl bycia, „wysławiania się”, postępowania. Postacie nakreślone prosto, bez żadnej wnikliwej charakterystyki, przede wszystkim od strony psychologicznej. Reasumując, książka mnie nie zachwyciła, nie wywarła we mnie żadnych emocji. W porównaniu z prozą Stephena Kinga czy Grahama Mastertona, powieść „Dom na wzgórzu” plasuje się nisko. Szkoda, bo można było z już wielokrotnie oklepanego pomysłu, jakim jest nawiedzony dom, dokonać coś równie interesującego, co by zachwyciło czytelnika.

Moja ocena: 3/10

Tytuł: Dom na wzgórzu
Autor: Peter James
Wydawnictwo: Wydawnictwo Albatros
Data wydania: 2016
ISBN: 978-83-7985-747-0
Liczba stron: 347
Kategoria: thriller/horror
Okładka: miękka ze skrzydełkami

zdjęcie okładki: prywatny zbiór

 

Dodaj komentarz