Dziewczyna w walizce – Raphael Montes

Posted: 27 lipca 2016 in Aktualności, Recenzje

IMG_1068To będzie krótka i na temat recenzja, ze względu na jakość tej książki. Miałem nadzieję, że „Dziewczyna w walizce” okaże się książką istotnie o wiele lepszą niż „Dziewczyna z pociągu” Pauli Hawkins. Z wielkim oczekiwaniem sięgnąłem po nią i nadzieją, iż okaże się mniej banalną od książki Hawkins, która nadal zajmuje topowe miejsca wśród najlepiej sprzedających się książek. „Szokuje bardziej niż „Zaginiona dziewczyna” – taki tekst możemy przeczytać na okładce książki. Czyżby książka Montesa okazała się o wiele lepsza, jeżeli chodzi o ten typ literatury? Niestety, po przeczytaniu jej, nie miałem żadnych wątpliwości. „Dziewczyna w walizce” to kolejny kicz literacki po „Dziewczynie z pociągu”. Sama fabuła wzbudza niejednokrotnie irytację. Monotonna, brak jakiegokolwiek show. Trywialna, bez emocji. Szkoda, wielka szkoda. Jedynym plusem, ku mojemu zdziwieniu a co za tym idzie i zadowoleniu – okazało się brak rekomendacji mistrza grozy Stephena Kinga /cenię sobie jako autora/. Aczkolwiek Czytelniku, moja radość nie trwała długo. Czytając wnikliwie tę pozycję miałem wrażenie iż z podobną fabułą się zetknąłem. Tak jest, pomyślałem sobie. Powieść Stephena Kinga „Misery”. Bardzo podobny schemat myślenia i zakreślenia głównych bohaterów.

Czasami wydaje mi się, iż w świecie literackim istnieje jeden lub dosłownie kliku doskonałych pisarzy, natomiast „wschodzące gwiazdeczki” literackie starają się naśladować ich styl czy fabułę. Są spragnieni sławy. Pragną, aby ich książka znalazła się na topowych miejscach, które nie zawsze odzwierciedlają umiejętności literackie. Niestety, w większości tego typu rozumowaniu debiut „pisarzy” młodszego pokolenia ostatecznie okazuje się gniotem. Gniot zawsze zostanie gniotem.

Zastanawiam się, czy polecić Ci Drogi Czytelniku tę oto książkę? Z jednej strony nie, ale z drugiej może ją przeczytaj, a odkryjesz w niej nieoszlifowany diament?

Moja ocena: 2/10

Tytuł: Dziewczyna w walizce
Autor: Raphael Montes
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia
Data wydania: 2016
ISBN: 978-83-80-751-057
Liczba stron: 356
Kategoria: kryminał
Okładka: miękka ze skrzydełkami

zdjęcie okładki: prywatny zbiór

Dodaj komentarz